چرا شهر آلانیا؟

شهر آلانیا با خط ساحلی طولانی خود که تماما شنی است معروف است، شهری پر از انرژی و آرامش که از هر ملیتی در جهان در این شهر زندگی میکنند و آفتاب دل انگیز و معروف این شهر که از دیگر دلایل استقبال برای سفر و مهاجرت به این شهر است، مهاجران بسیار زیادی در این شهر زیبا زندگی میکنند و هرکسی که برای اولین بار وارد این شهر میشود مجذوب زیبایی، آرامش و امنیت این شهر می شود، بومی های این شهر بسیار مهمان نواز و خارجی دوست هستند و می دانند دلیل رشد و کسب درآمد آنها به همین خارجی ها وابسته است.
اینکه چرا خیلی از مردم دنیا و خصوصا ایرانی ها تمایل به زندگی در این شهر دارند موضوعی است که در ادامه به آن میپردازیم.

آلانیا روی نقشه ترکیه کجاست؟

شهر تاریخی و ساحلی آلانیا در استان آنتالیا و در سواحل جنوبی ترکیه واقع گردیده است. شهری که در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است و از شمال به رشته کوههای تورس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق به قاضی پاشا منتهی می گردد.

نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و دلایل مهاجرت و زندگی در آن

بیشترین اهمیت سیاسی آلانیا در قرون وسطی بود، همزمان با سلطنت سلجوقیان بر روم تحت حکومت علاءالدین کیقباد اول، که نام این شهر از او گرفته شده است و این شهر در زمان او مدتی پایتخت حکومت بود. بسیاری از مکان‌های دیدنی کنونی شهر نیز در همین دوران بنا شد.

آب و هوای آلانیا، معتدل و مدیترانه‌ای است؛ در این شهر، زمستان‌ها مرطوب و بارانی و تابستان‌ها گرم و خشک است. در آلانیا گرمای آفتاب را به مدت تقریبی حداقل 250 روز در طول سال می‌توان احساس کرد؛ دمای آب دریا در این شهر حدود 20 درجه سانتیگراد است و شوری 31 درصدی دارد و همه اینها بخشی از دلایل استقبال از این شهر است.

آلانیا با آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، جاذبه‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تاریخی به‌جا مانده از قرون گذشته، امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است. بر اساس آمار، آلانیا در گردشگری ترکیه سهم 9 درصدی و در خرید املاک و مستغلات توسط خارجی‌ها، که اغلب اروپایی‌ هستند، حدود سهم 30 درصدی دارد.

بیش از 60 سال است که گردشگری، صنعت غالب این شهر شده است که در نتیجه‌‌ی آن جمعیت شهر هم افزایش یافته و همین یکی از جاذبه‌های این شهر است؛ زندگی مسالمت‌آمیز جمعیتی با نژادها، فرهنگ‌ها و عقاید متفاوت در کنار یکدیگر و با نهایت احترام.

جالب‌تر آنکه ساکنان خارجی این شهر، اعیاد و مناسبت‌های ملی خود را به ‌طور عمومی جشن می‌گیرند و همه را در آن سهیم می‌کنند؛ از جمله کریسمس برای مسیحیان و عید نوروز که ایرانیان هر سال آن را باشکوه تر از قبل برگزار می‌کنند.

در آلانیا سالانه رویدادهای ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی متناسب با موقعیت ساحلی و آب‌ و هوای گرم آن برگزار می‌شود که خود از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

مزایای زندگی در آلانیا

اگر به زندگی در ترکیه فکر می‌کنید، خوب است که در کنار شهرهای بزرگ و شناخته‌شده‌ای مثل استانبول، آنکارا و آنتالیا نگاهی هم به مزایای زندگی در آلانیا بیندازید، شاید زندگی در این شهر گرم و آفتابی را انتخاب کردید.

آب و هوا بی نظیر، هزینه زندگی مناسب، هزینه مناسب خرید ملک برای کسب اقامت یا شهروندی، ، مولتی فرهنگی بودن و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آلانیا، اصلی‌ترین مزایای زندگی در آلانیا است که در ادامه به آن ها میپردازیم:

  • آب‌ و هوای آلانیا: برای خیلی‌ از افراد اولین ویژگی برای انتخاب محل سکونت، آب ‌و هوای آن است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دنبال هوای معتدل در زمستان و هوای گرم و آفتاب درخشان در تابستان هستند تا روزها بتوانید کنار ساحل آفتابی استراحت نمایید یا در دریا شنا کنید و شب‌ها در کافه‌های کنار خیابان تا آخر شب بنشینند ، به احتمال بسیار، زندگی در آلانیا برای شما گزینه مناسبی است.
  • هزینه زندگی در آلانیا: شهر آلانیا به ‌خاطر آب ‌و هوای مطبوعش، زمین حاصلخیزی دارد و بسیاری از اقلام خوراکی، از سبزیجات و صیفی‌جات و میوه‌ها در همین شهر تولید می‌شوند. از طرفی ماهی و دیگر خوراکی‌های دریایی، از اصلی‌ترین غذاهای این شهر ساحلی است که همیشه فراوان و در دسترس است. بنابراین به‌ طور کلی هزینه خوراک در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مناسب تر است. البته این موضوع بستگی به سبک زندگی شما دارد و خیلی از اقلام این شهر با سایر شهرهای ترکیه فرقی نمیکند.
  • هزینه مناسب خرید ملک در آلانیا برای اخذ اقامت و شهروندی: همانطور که در بالا اشاره شد، حدود 30 درصد املاکی که توسط خارجی‌ها در ترکیه خریداری می‌شود متعلق به شهر آلانیا است. این آمار بسیار استثنایی است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران که اکثرا اروپایی و همچنین اهالی برخی از کشورهای خاورمیانه‌ مانند ایران، این شهر را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب دیده‌اند.