آلانیا بهتره یا آنتالیا

آلانیا بهتره یا آنتالیا

آلانیا بهتره یا آنتالیا

آلانیا بهتره یا آنتالیا؟ از نظر من که بیش از 5 سال است در این منطقه از کشور ترکیه زندگی میکنم پاسخ این: هر دو عالی هستند هم آلانیا هم آنتالیا و واقعا چه کسی می تواند به این سوال پاسخ دقیق دهد و آیا شما که این مطلب را میخوانی به این توضیحات بسنده خواهی کرد؟ قطعا خیر و این فقط یک تجربه شخصی است که برای هر شخصی متفاوت است و بستگی به اهداف شما برای سفر توریستی، مهاجرت و  آینده زندگی دارد که تعیین میکند کدام برای شما بهتر است و کدام از نظر شما خوب است.

آگاهی از دلیل مهاجرت

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند خیلی مهم است بدانند کدام شهر برای آنها از هر نظر مناسب تر است و انتخاب شهر محل زندگی موضوع بسیار مهمی است که باید براساس اهداف مهاجرت خود آنرا پیدا کنید و فرق زیادی بین شهرهای ترکیه وجود دارد. مثلا استانبول شهری است مثل تهران، اصفهان و یا سایر کلان شهرهای ایران که بسیار بزرگ است جمعیت زیادی دارد و طبیعتا شلوغ است ولی فرصت شغلی زیاد وجود دارد و در نقطه مقابل در جنوب ترکیه ما شهرهای آنتالیا و آلانیا را داریم که نه اونقدر بزرگ هستند و نه اونقدر کوچک که زیرساخت و امکانات زندگی نداشته باشند اما فرصت شغلی بسیار کمی وجود دارد و اگر تمایل دارید از زندگی بدون کار در محیطی امن و تمیز لذت ببرید آلانیا را انتخاب کنید.

و اما آلانیا بریم یا آنتالیا؟

این دو شهر هر دو عالی هستند چون من در هر دو شهر زندگی کردم ولی در نهایت آلانیا را برای ادامه زندگی انتخاب کردم به دلایلی که در ادامه به آن میپردازم و آنها را شرح میدهم اما همچنان تاکید میکنم این تصمیم شخصی من بوده است و هیچ قطعیتی ندارد برای شما خواننده گرامی هم خوشایند تکرار شود.

آلانیا بهتره یا آنتالیا

آلانیا یا آنتالیا

لیست داروخانه های شبانه روزی آنتالیا و آلانیا

بدیهی یاتی وجود دارد که بهتر است بدانیم:

آنتالیا مرکز استان است و آلانیا یکی از شهرهای آنتالیا است که در حدود 135 کیلومتری از هم قرار دارند، آنتالیا مساحت بسیار بزرگتری و جمعیت بیشتری نسبت به آلانیا دارد، فرودگاه آنتالیا بسیار بزرگ است و آلانیا فرودگاه به مراتب کوچکتری نسبت به آنتالیا دارد.

وضعیت کار در آنتالیا و آلانیا

برای کار کردن شهر آنتالیا بسیار مناسب تر است چون مرکز استان است و مشاغل مختلفی در آن در طول سال فعال هستند، بخش های صنعتی در شهر وجود دارد، ولی آلانیا برای کار اصلا مناسب نیست و به جرات میگم هیچ فرصت شغلی نیست مگر اینکه شما در مشاغل محدود به توریست در آلانیا متخصص باشید، به زبان های ترکی و انگلیسی و روسی و آلمانی مسلط باشید تا شاید بتوانید کار خوب پیدا کنید. البته این برای افرادی که صاحب کسب و کار خودشان هستند و میخواهند یک بیزینس راه اندازی کنند صدق نخواهد کرد.

نکته: ما درباره کار کردن سیاه و بدون مجوز و غیر قانونی صحبت نمی کنیم.

آنتالیا خیلی شلوغ است ولی آلانیا بسیار خلوت با تراکم جمعیت کمتر است که در آن می توانید زندگی بسیار با آرامشی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره آلانیا

سایر نکات

آلانیا بر خلاف آنتالیا تماما در نوار ساحلی وجود دارد، سواحل زیبا شنی با استاندادرهای لازم و ایمنی قابل قبول

آب و هوا و تمیزی آلانیا با هیچ شهری در ترکیه قابل مقایسه نیست حتی آنتالیا و شما زندگی سلامتی را در این شهر دارید.

آنتالیا بخاطر مرکز استان بودن و جمعیت بیشتر طبیعتا مراکز خرید بیشتر و بزرگتری دارد، خیلی از برندهایی که در آلانیا نیستند در آنتالیا هستند و آنتالیا خیلی شلوغ و سرزنده است ولی آلانیا به مراتب آرامتر است.

برای آنتالیا تبلیغات بیشتری شده در نتیجه ایرانی های بیشتری در آنجا زندگی میکنند برخلاف آلانیا که جمعیت ایرانی کمتری دارد. براساس آخرین گزارشات در نیمه دوم سال 2023 جمعیت ایرانی های مقیم آلانیا در حدود 2000 نفر است.

طبیعتا امنیت شهر آلانیا خیلی بالاتر از شهر آنتالیا است.

در نظر بگیرید بیشتر مراسمات و کنسرت ها و رویدادها در آنتالیا برگزار می شود که شما برای رفتن به آنجا فاصله و هزینه زیادی ندارید.

رفتار بومی ها و ترک های آنتالیا با خارجی ها و توریست ها خیلی خوب نیست ولی آلانیایی ها فرق دارند و رفتار مناسبی دارند.

شهر آلانیا انرژی فوق العاده ای دارد و خاک این شهر همه را جذب خود میکند و با هیچ شهری در ترکیه قابل مقایسه نیست، حتی آنتالیا که بخاطر تشابه اسمی خیلی ها فکر میکنند این دو شهر به هم چسبیده یا یکی هستند که حقیقتا اینطور نیست.

هزینه خرید خانه های لوکس در آلانیا بسیار کمتر از آنتالیا است، در واقع میزان خانه های لوکس در آنتالیا بسیار کمتر نسبت به آلانیا است.

مشاهده املاک فروشی شهر آلانیا

در آنتالیا شاید آسایش بیشتری داشته باشید ولی آرامش کمتری نسبت به آلانیا خواهید داشت.

آنتالیا بهتره یا آلانیا

کلام آخر اینکه هر دو شهر عالی هستند و برای تصمیم به مهاجرت پیشنهاد میکنیم در هر شهر یک هفته تا یکماه اقامت داشته باشید و با اجاره یک اتومبیل سرتاسر شهر را زیرپا بزارید تا خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.

همچنین بخوانید: نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا

ما آماده مشاوره دادن به شما و پاسخگویی به سوالات تان هستیم.

ما را در اینستاگرام آلانیا املاک دنبال کنید.

با ما در ارتباط باشید:

905550900423+

تماس با ما

فرم زیر را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام(ضروری)
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “آلانیا بهتره یا آنتالیا”

  • آلانیا کجاست؟ بررسی شرایط زندگی در شهر آلانیا | آلانیا املاک

    […] درباره تفاوت آلانیا با آنتالیا بیشتر بدانید و به نوعی آلانیا بهتره یا آنتالیا کلیک […]

    پاسخ دادن
  • آلانیا | آلانیا املاک

    […] همچنین مطالعه کنید: آلانیا بهتره یا آنتالیا […]

    پاسخ دادن
  • 9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

    […] بیشتر بدانید درباره: آلانیا بهتره یا آنتالیا […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه